Telo

streda 15. októbra 2014

# Food 3 - Banánový chlebík #

Hojte. Dnes máme daždivé počasie a ja v takomto počasí zvyknem stále niečo pojedať, tak som sa rozhodla, že ak už, tak zdravšie. Mám pre Vás recept na banánový chlieb. Ide o sladšiu variantu, ale verím, že Vám bude chutiť. U nás doma sa osvedčil :)



Potrebujeme:

- 2 väčšie zmäknuté banány
- mleté lieskovce  4 PL
- mleté mandle 4 PL
- mleté vlašské orechy 4 PL
- vajce 5 ks

Voliteľné:
- med (1-2 PL)
- hrozienka (za hrsť)




 Postup:

1. Dáme vyhriať rúru na 170° (ja som dala na 200°) a nami zvolenú formu na pečenie vymastíme tukom (použila som jénske sklo a odporúčam vymastiť bravčovou masťou, lebo sa Vám inak stane to, čo mne, že sa mi horná časť chlebíka odtrhla, keď som ho chcela vyklopiť z formy).

2. Banány popučíme vidličkou (mixérom) a pridáme k nim pomleté orechy. 

2.

2.

3. Oddelíme žĺtka od bielkov, žĺtka pridáme do banánovo- orieškovej kaše a z bielok vymiešame  tuhý sneh (mixérom), ktorý tesne pred vložením do rúry zľahka vmiešame do masy. V tejto fáze môžeme pridať za hrsť hrozienok a med.

(Fotku vymiešaných bielkov nemám) 

3.

3.

4. Podľa receptu pečieme cca 30 minút. Ja som to nemerala, ale bolo to nejako asi ak dlho. Do chlebíka si môžete zapichnúť špáradlo, podľa ktorého sa budete orientovať (keď ho vytiahnete čisté, chlebík by mal byť upečený). Je už len na Vás s čím si tento chlebík vychutnáťe (maslo, džem...). Želám dobrú chuť.


foto: ja na mobil
by Katy



1 komentár: