Telo

nedeľa 18. mája 2014

Mažeme si telíčko- Akamuti, Alverde, Purity vision

    Dnešný príspevok som sa rozhodla venovať telovej kozmetike. Začnem asi klasifikáciou mojej pokožky, ktorá je normálna až suchá, najhoršie je to na predkoleniach, čo je problémom mnohých žien, keďže je táto partia tela pravidelne zbavovaná ochlpenia a ja osobne si ju podľa možnosti natieram viackrát za deň.
    Ostatok tela hydratujem vždy po kúpaní. Keď tak neurobím, kože je potom napnutá a je to dosť nepríjemné. Myslím, že o tomto sa tu viac rozpisovať nemusím, každá o tom vieme svoje.
    Čo sa týka prípravkov, tak niekoľko rokov som používala na striedačku Garnier a Niveu na suchú pokožku. Osobne mi vyhovovali po všetkých stránkach až na jednu, ktorú som objavila až prednedávnom, kedy som sa začala venovať prírodnej kozmetike a čítaniu zloženia na etikete. Áno, obsahujú látky, ktoré navonok pokožku zvláčnia, ale vo vnútri ju skôr dehydratujú a robia paseku. Najhoršie na tom je to, že obsahujú látky, ktoré môžu ovplyvniť hormóny a plodnosť, môžu poškodiť pečeň, obličky, nervovú sústavu, môžu spôsobiť astmu, alergie, kožné problémy, ale aj rakovinu (viac o týchto látkach niekedy v nejakom článku).
    Takže som prešla na prírodnú starostlivosť o telo a celkom mi to v tej dobe vyhovovalo, lebo moja Nivea už bola takmer prázdna.
  
    Čo sa týka súčasnej starostlivosti o telo, tak používam:

1. Bio kokosový olej (Purity vision)
2. Telové maslo s olejom z makadamiových orechov a maslom karité (Alverde)
3. Kakaové a mandľové telové maslo (Akamuti)




Bio kokosový olej od Purity vision

Kokosový olej asi nemusím nijako špeciálne predstavovať. U mnohých dám sa stal stálicou pre jeho mnohostranné využitie:
-     starostlivosť o vlasy
-     starostlivosť o pokožku celého tela
-     na masáže
-     na opaľovanie
-     balzam po holení
-     balzam na pery
-     do kuchyne
-     proti baktériám a kvasinkám
-     a mnoho iných využití....
Ja ho používam hlavne na telo po sprchovaní, po holení, krásne hydratuje a vonia. Občas si ho votriem do končekov vlasov, ale len malinké množstvo. Použila som ho už aj na lupiny, kedy som votrela cca 2 PL do pokožky hlavy, lupiny sa fakt trošku zredukovali, avšak vlasy som musela umyť asi 4-krát v priebehu 2 dní, lebo boli po ňom veľmi mastné (našťastie to bolo cez víkend). Zopár krát som ho už použila aj na opaľovanie a raz za týždeň si robím píling z kávovej usadeniny, do ktorej vždy pridám i PL tohto zázraku. Chystám sa ho užívať aj vnútorne, ale na to si chcem zaobstarať kokosový olej v lepšej kvalite.
Čo sa týka manipulácie, tak olej je tuhý, ale pri kontakte s pokožkou sa topí . Ja si ho však vždy pred sprchovaním ponorím do teplej vody v umývadle a po sprche ho môžem ihneď využiť.

Telové maslo s olejom z makadamiových orechov a maslom karité od Alverde

Alverde je prírodná kozmetika dostupná v DM – drogérkach. Neobsahuje syntetické, vonné, farbiace, konzervačné látky ani živočíšne oleje (výnimkou je včelí vosk).  Dermatologicky testovaná. Značka alverde získala ocenenie „Green Brand Germany 2012/2013“. Týmto označením sú poctené značky, ktoré preukázateľne trvalo praktizujú ekologické princípy, za čo si zaslúžia vysoké národné a medzinárodné uznanie. Čo sa týka zloženia, či už tohto alebo iných prípravkov od Alverde, sú tam niektoré zložky, ktoré nie sú košer. Môžme však povedať, že je to "menšie zlo".

Čo sa týka tohto výrobku, v názve je „maslo“, ja by som to však prirovnala ku krému. Maslo je predsa len tuhšie. Je bielej farby, ľahko sa rozotiera. Čo sa týka hydratácie, miestami mám pocit, že tá troška zaostáva. Niet sa čo čudovať, ako prvá ingrediencia je uvedená aqua (voda). Vôňa je zvláštna a rovnaká ako všetky ostatné výrobky tejto značky, cítim tam však aj orieškovú vôňu, aj keď som makadamiové orechy ešte nemala možnosť ovoňať.
plusy:    ľahké nanášanie, vcelku príjemná sladkastá vôňa
-    mínusy:  nehydratuje dostatočne

d      Kakaové a mandľové telové maslo od Akamuti

Akamuti je britská značka, ktorá začala vyrábať na začiatku roku 2003 len 6 produktov. Začalo to zanietením pre prírodnú liečbu pomocou rastlín a stromov, v spojitosti s etikou a zodpovednosťou. Akamuti sa snaží používať zložky, ktoré sú získavané eticky a v spravodlivom obchode (Fair Trade), pretože veria v zodpovednosť a udržateľný rozvoj. Akamuti® sa snaží používať zložky nakúpené priamo od výrobcu, takže udržateľný obchod zlepšuje životy a zabezpečuje prežitie rôznych komunít po celom svete.

Každý výrobok je pripravovaný ručne, od začiatku až do konca, z jednotlivých zložiek skutočnými ľuďmi a pri výrobe nie sú použité žiadne stroje. Začiatok výroby začína pri jednotlivých kusoch včelieho vosku, masiel, sušených byliniek, kôry, živice a kvetov, pohároch zlatistého oleja a aromatických destilátoch. Infúziou, filtrovaním, roztápaním, nalievaním, stláčaním, miešaním a mixovaním sa pripravujú úžasné krémy, zvlhčovače a maslá, aby vás potešili tou najvyššou kvalitou. Kozmetika neobsahuje žiadne chemikálie. Všetky výrobky sa vyrábajú čo najčerstvejšie, aby vám vydržali čo najdlhšie. Viac tu: http://www.bionatural.sk/kakaove-a-mandlove-telove-maslo-50-ml-p-2061.html..............a toto sú dôvody, prečo túto značku milujem a chystám sa zaobstarať si od nich mnoho ďalších výrobkov, nehovoriac o tom, že sú tieto prírodné zázraky ukryté v nádherných baleniach.



Samotné maslo, je maslo v pravom slova zmysle. Má tuhú formu, žltkastú farbu a neskutočnú vôňu, ktorá mi pripomína banány v čokoláde. Priznám sa, štipku som aj ochutnala. Niet sa predsa čoho báť, toto je skutočný prírodný produkt. Pri kontakte s pokožkou sa topí a nádherne hydratuje. Pokožka je zamatová a voňavá. Používam ho po kúpeli na polosuchú pokožku. Skutočná mňamka.

Ingrediencie: bio panenské kakaové maslo (Theobtoma cacao), olej zo sladkých mandli (Prunus dulcis)
plusy:      výborná hydratácia, krásna vôňa, čisté prírodné zloženie, úchvatná etiketa        
mínusy:    50 ml balenie, čo je pre mňa veľmi málo a maslo sa mi rýchlo míňa

c



 by: Katy

1 komentár:

  1. Skúšala som doposiaľ jediné telové maslo a to Avon kakaové telové maslo a bolo to maslo ako sa patrí, bolo skutočne hutné a dobre sa rozotieralo. Hydratovalo podľa mňa viac ako bežné telové mlieka, takže som s ním bola spokojná.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť