Telo

utorok 15. júla 2014

# k+a # Akamuti


Popíjam si kávu (konečne som presedlala na tú bez cukru a až teraz som začala cítiť tú lahodnú chuť kávy). Spolu so zeleným čajom je to nápoj bohov. 

Ak udržíte spotrebu do 2-3 šalky /deň nič tým nepokazíte. Naopak v mnohých prípadoch má káva na naše telo blahodárne účinky. Pozor by si mali dávať len tehotné ženy a ľudia trpiaci srdcovými ochoreniami.
Mimochodom najviac kávy ročne vypijú ľudia žijúci v severských štátoch na čele s Fínmi a to 12 kg ročne na jednu osobu.  

A teraz spomínané pozitíva:
- znižuje riziko cukrovky (samozrejme ak ju pijete bez cukru)
- pomáha so zápchou
- silný ochranný účinok proti zvýšenej kyseline močovej (čiže ak si to zo školy ešte dobre pamätám, tak nás chráni proti ochoreniu ktoré sa nazýva DNA)
- má močopudné účinky (na jednej strane to je dobré, lebo si pekne prefiltrujeme obličky, ale treba dbať aj na ďalšie doplnenie tekutín, preto je dobré po kávičke vypiť pohár vody)
- znižuje riziko Parkinsonovej a Alzheimerovej choroby (vďaka tomu nezabudneme vypiť kávu a ani ju nerozlejeme na všetky strany)
- zvyšuje výkon u športuchtivých
- znižuje riziko rakoviny, tráviaceho traktu, maternice a prostaty
- pri odporúčanej dávke vraj predlžuje život :) 

Negatíva:
- pri náhlom prerušení pravidelného pitia kávy má tendenciu spôsobovať migrénu
- môže spôsobiť zhoršenie úzkostných stavov u jednotlivcov, ktorí nimi trpia
- rakovina močového mechúra istá štúdia zistila, že je tam zvýšené riziko avšak v spojitosti s fajčením
- a nakoniec všetkým kávičkárom známe "abstinenčné príznaky" ako únava, úbytok energie, zlá nálada


A teraz pár slov k novému ružovému pleťovému krému od Akamuti.


Je božský a týmto by som to najradšej ukončila. Ale chcem vás trošku namotať takže....
Obal (viď vyššie) ako vždy nádherný.
Množstvo 50 ml.
Ruža sa už od nepamäti využíva ako univerzálny elixír krásy, preto aj tento krém je určený pre všetky typy pleti  (mastná, suchá, mladá, zrelá, problémová, citlivá). Moja pleť je zmiešaná. T zóna (hlavne čelo sa leskne) líca, spánky a brada sú suché. Tento krém pekne hydratuje suché miesta. T zóna zostáva rovnaká, ale v podstate to neriešim. Krém používam ráno (na noc mi stále slúži Ilcsi http://femme-brutale.blogspot.sk/2014/06/zazracna-ilcsi-kozmetika.html ) pred nanesením si pleť osviežim kvetinovou pleťovou vodou, keďže krém obsahuje včelí vosk a trošičku ťažšie sa rozotiera. Stačí maličké množstvo a nezabudnite aj na krk :) Dajte tomu pár minút a uvidíte ako sa krém pekne vsiakne a zanechá pleť skutočne peknú na pohľad.

Zloženie:  šípkový olej, zlatý jojóbový olej, bio včelí vosk, olej z malinových semien, olej zo semien Granátového jablka, éterický olej Ruže bulharskej, bio éterický olej Ylang Ylang, éterický olej Levanduľa


foto: ja 
by: Katy

2 komentáre:

  1. Tento krém som tiež mala (ale moju recenziu si myslím čítala :) ) a tiež som bola spokojná :) Mám podobný typ pleti, len líca nemám vyslovene suché, paradoxne mám skôr sklony k dehydrovanej pleti v T-zóne, takže kde je najviac mastná, je občas aj najviac suchá :) Ale tento krém bol fajn, pleť bola po ňom trochu vyrovnanejšia.
    Inak ja kávu moc nemusím, nechutí mi , ale mám rada čaj zelený a aj čaj z malinových lístkov je dobrý :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ano citala, na zaklade nej som si ho aj kupila :).....Inak asi myslime podobny problem lebo lica a spanky mam suche a matne a T zona sa leskne, ale velkrat aj tak citim, ze mam dehydrovanu celu plet. Co momentalne pouzivas? :) ........malinové listky? to musim vyskusat :)

    OdpovedaťOdstrániť